Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Nový hit mezi mobilními hrami: Super Mario Run zaznamenal 40 milionů stažení

22.12.2016, Jáchym Šlik, aktualita
Šílenství okolo Pokémon Go je patrně za námi, ale začíná se objevovat další hra trhající rekordy ve stažení. Super Mario Run od Nintenda má jednoduchý herní princip a i přes dost nízké hodnocení si ji do svého telefonu pořídily desítky milionů uživatelů.
Nintendo před pár dny vydalo svou první mobilní hru využívající světově známou franšízu Super Mario. Ovládání legendárního instalatéra bylo přizpůsobeno pro dotykové displeje, celkově došlo k jeho zjednodušení. Objevily se také nové herní módy včetně multiplayeru. Aplikace byla zatím vydána jen pro iPhony a iPady, přesto si na neúspěch rozhodně nemůže stěžovat. Včera bylo oznámeno dosažení milníků 40 milionů stažení, což je vzhledem k dostupnosti pouze pro jedinou platformu a pouhých čtyřech dnech po vydání výborný výsledek. Super Mario Run tak okamžitě dominuje žebříčkům nejpopulárnějších titulů v Apple App Store.





Přesto akcie Nintenda klesly o 11 %, a to údajně kvůli nízkému hodnocení ze strany uživatelů. V obchodě má hra v tuto chvíli dvouhvězdičkové hodnocení z pěti možných. Hlavním důvodem by mohlo být zvolení platebního modelu, který dnes není ve světě mobilních aplikací tolik využívaný. Super Mario Run je distribuován zdarma, ale hráči tak získají jen demoverzi s několika úrovněmi. Pro zpřístupnění celé hry je nutné si ji zakoupit za nepříliš lidových 10 dolarů, tedy bezmála 260 Kč bez DPH. Na titul pro mobilní telefony je dost vysoká částka, navíc musíme zohlednit, že se nejedná o hru s propracovaným příběhem či grafickým zpracováním. Zkrátka si hráči musejí připlatit „za značku“, stejně jako při nákupu zboží.

Není divu, že se k zaplacení deseti dolarů odhodlal jen zlomek hráčů. Podle analytiků si plnou verzi hry zakoupilo jen 8 % uživatelů, přesto Super Mario Run vydělalo Nintendu úctyhodných 21 milionů dolarů. Na druhou stranu se možná jedná o lepší řešení než nabízejí tzv. free-to-play tituly, které hráče mnohdy téměř nutí k dokoupení herního obsahu či odstranění čekacích dob. Nejspíš kvůli protipirátské ochraně nový Super Mario vyžaduje neustálé připojení k internetu, což jistě bude další důvod nižšího hodnocení titulu. Počet hráčů si jistě zmnohonásobí po vydání verze pro Android, zatím však nebyl zveřejněn ani přibližný termín.


V případě Super Mario Run není složité najít řadu paralel s již zmiňovaným titulem Pokémon Go. I ten využívá známou franšízu (shodou okolností rovněž spojenou s Nintendem) a okamžitě po vydání se stal hitem, ačkoliv byl také dostupný jen pro omezený okruh hráčů. Problém ovšem nebyl s platformami, jako u Super Mario Run, ale s regionálním omezením kvůli obavám z přetížení serverů.

Zdroj: Phonearena.com
reklama