Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Google zavádí neviditelnou reCAPTCHU. Konec klikání a hledání obrázků

12.3.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Systém reCAPTCHA, který používá nespočet webových stránek k odlišení běžných návštěvníků od robotů, se dočkal dalšího zjednodušení. Google systém vylepšil tak, že ve většině případů už uživatel nebude muset pro ověření provést jediné kliknutí.
Google zakoupil službu reCAPTCHA v roce 2009. V té době ještě musel uživatel přepisovat zdeformovaný text, aby mohl systém ověřit, zda není robot. Ke zjednodušení došlo v roce 2013, kdy začal být implementován systém vyžadující po návštěvníkovi webových stránek jediné kliknutí na tlačítko „Nejsem robot“ (tzv. No CAPTCHA reCAPTCHA). Je přitom sledováno uživatelovo chování na stránce včetně pohybu myši nebo stisku kláves, stejně tak mohou být využívány informace, které má Google o návštěvníkovi k dispozici z jiných stránek. Pokud není zjištěno podezřelé chování, postačí opravdu jen zaškrtnutí jediného tlačítka, v opačném případě musí uživatel absolvovat obrázkový test. Jeho úkolem je například z nabízených fotografií vybrat ty, které zobrazují vodní plochu nebo výlohu obchodu.




Aktuální verze reCAPTCHY, se kterou můžeme setkávat na mnoha webech


Dalším krokem k usnadnění ověření, zda se na stránku nepokouší vstoupit robot, je systém Invisible reCAPTCHA. Proces byl zcela automatizován, už nebude nutný žádný krok ze strany uživatele, dokonce odpadne i nutnost zaklikávat možnost „Nejsem robot“. K ověření tedy dojde na pozadí a obrázkový test bude nutné splnit jen v případě podezřelého chování. Google samozřejmě nezveřejnil detaily, jak proces funguje, aby neusnadnil práci tvůrcům spamovacích robotů. Víme pouze to, že je využívána kombinace strojového učení a pokročilé analýzy rizik. Než se nový systém objeví na všech webových stránkách používajících reCAPTCHU bude samozřejmě nějaký čas trvat, proto se ještě budeme setkávat se zaškrtávacím políčkem.


Zdroj: Arstechnica.com
reklama