Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Apple údajně prodal už 2 miliardy iPhonů

26.9.2021, Milan Šurkala, aktualita
Podle poslední analytické zprávy už měl Apple prodat přes 2 miliardy telefonů iPhone. Tvrdí tak Horace Deidu ze serveru Asymco, který považuje iPhone 13 za nejdůležitější upgrade, s čímž by ale spousta jiných nesouhlasila.
Horace Deidu ze serveru Asymco přišel se zprávou, která hovoří o tom, že Apple prodal už 2 miliardy iPhonů. Tyto telefony přišly na trh v roce 2007, po 9 letech (v roce 2016) prodal první miliardu a po dalších 5 letech druhou. Nemáme tu žádné oficiální vyjádření Applu, takže je možné, že se Deidu trochu plete, ale patrně nebude daleko od pravdy (Apple prodává okolo 200 milionů iPhonů ročně). Ostatně i před pár lety se nejprve objevovaly odhady, že byla meta překonána, a až pak to Apple přiznal i oficiálně.
 
Apple iPhone 13 Pro
 
Celkově je po celém světě miliarda uživatelů iPhonů a 400 milionů z nich má dle analytika telefon starší 3 let. Přestože někteří mění telefon každoročně, mnoho lidí si je nechává dost dlouho, což umocňuje i dlouhodobá SW podpora (nedávno vyšla např. další bezpečnostní aktualizace na stále podporovaný iOS 12, tedy i na 8 let staré iPhony 5S, které už nemohou mít novější verzi iOS).
 
Apple iPhone cenyklikněte pro zvětšení (vede na web asymco.com)
 
Zajímavý je i přehled cen. Zatímco Steve Jobs se snažil zjednodušit nabídku, jak jen to bylo možné, dnes je na trhu nepřeberné množství iPhonů. Jen na stránkách Applu je 5 řad, ty ještě mohou mít různé velikosti displeje a kapacity pamětí. Základní iPhone je ale nadále k dispozici za 400 USD, což navíc při započítání inflace znamená přístupnější telefony než tehdy (400 USD z roku 2007 odpovídá cca 530 USD dnes). Na druhou stranu tu máme i telefon za 1600 USD.
 
Deidu dále tvrdí, že dle jeho názoru je iPhone 13 nejdůležitějším upgradem v historii (s čímž by jistě mnoho lidí nesouhlasilo, protože se často můžeme setkat s názorem, že je malý, mírně evoluční, nudný...). Říká, že jde o další krok v Jobsově strategii dostat na trh funkce, které uživatele nevěděli, že potřebují. Týká se to zejména fotografie a videa s ohledem na generaci uživatelů TikToku.
 
Zdroj: asymco.com


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama